Diada mates

Dijous 19 de maig vam celebrar la diada de les mates a l'escola. Al llarg del dia van ser moltes i diferents les activitats que vam realitzar.

A P3 vam començar amb els esmorzars matemàtics. Cada alumne va portar un esmorzar on es podia observar un aspecte matemàtic (númeració, càlcul, geometria...) Els vam observar i en vam fer fotos. També vam anar a veure els esmorzars de les altres aules de P3, Mmmmm!!! que bo que és això de menjar-se les matemàtiques!!!

Una altra activitat que vam fer va ser anar a la saleta de psicomotricitat. Ens la vam trobar plena de PRISMES I CILINDRES. Doncs anem per feina i intentem construir coses: piscines, torres, cotxes... Quina imaginació!!!

I per acabar ens vam posar les ulleres matemàtiques, unes ulleres màgiques que quan te les posaves et permetien veure matemàtiques a qualsevol lloc. Vam sortir de l'aula i vam començar a buscar: hi ha prismes, cercles, quadrats, triangles, cilindres... per tot arreu!!!



Diada matemàtica P3


Diada Mates P3C

Diada Mates P3A


A P5 al arribar a la classe ens varem trobar amb en Joan Tortuga amagat a l'ordinador i,... portava un joc de pistes per nosaltres! A la classe vàrem llegir el primer sobre que ens demanava que l’ajudéssim a sortir al carrer. Cadascú va dibuixar un mapa amb el camí des de la porta de l’aula fins al carrer. Un cop fora ens vàrem trobar la segona pista, que ens convidava a trobar objectes en forma de cossos geomètrics. Hem passejat pel barri i en vàrem veure molts, cadascú ho anava escrivint i classificant al nostre quadernet. En passar per una paperera, trobarem la pista n. 3, que ens portava una endevinalla. Un cop descobert què era, hem dibuixat, escrit i mesurat amb una cinta mètrica la paperera Quan vam arribar als contenidors, ens va passar el mateix vam medir-lo i també ho varem anotar al quadernet. L’última pista ens va portar cap a la classe per compartir el què havíem après.
P5A
Diada de mates P5A
P5B
Diada de mates P5B
P5C
Diada de mates P5C

Les classes de P4 varen resoldre un problema.

Portaren un pastís de xocolata a la classe i en el moment de repartir-ho se'ls va presentar un problema: com repartirem el pastís?

A partir d’aquí, individualment ho van resoldre, després ho compartiren amb els companys i companyes del grup i seguidament cada portaveu ho va explicar a la resta de la classe.

Quan ja van resoldre el problema resol  se'l van poder menjar!! Estava boníssim!



Diada matemàtica P4

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...